O papel da universidade é estratéxico na paisaxe despois da pandemia

O papel da universidade é estratéxico na paisaxe despois da pandemia

Doce son as peticións ás que a sociedade debería dar resposta para reforzar a formación e a xestión do talento na educación superior. O papel da Universidade é estratéxico e a súa posición, clave como motor do desenvolvemento económico e social e garante do estado de benestar nunha era crítica como a da pospandemia.

O presidente do Consello Social da UDC e presidente da Conferencia de Consellos Sociais das Universidades Españolas ( CCS), Antonio Abril Abadín, realiza estas reflexións no marco do artigo ‘Que espera a sociedade da súa Universidade’ incluído no libro ‘Aínda hai tempo. Paisaxes para despois da pandemia’ ( EDUAL, Universidade de Almería, 2021) que se acaba de publicar.

Esta obra, impulsada pola Universidade de Almería co apoio de Obra Social La Caixa, recolle as análises e propostas de 17 personalidades e referentes da política, a empresa e o pensamento. Entre outros, inclúense as opinións das vicepresidentas do Goberno de España, Nadia Calviño e Teresa Rivera; o filósofo Josep Ramoneda; o ex ministro de Ciencia e Innovación, Pedro Duque; ou Mariola Urrea, profesora titular de Dereito Internacional Público e Unión Europea da Universidade da Rioxa.

Medios e reformas na educación superior

Este libro pretende “incitar á reflexión e ao pensamento crítico previo e á máis que necesaria acción individual e colectiva” tras unha pandemia que afectou a todos os ámbitos da sociedade española, aseguran os seus editores, José Guirao, ex ministro de Cultura e Deporte do Goberno de España, José Guirao, e Magdalena Canteiro, ex presidenta do Consello Social da Universidade de Almería ( UAL).

Na súa análise, o presidente de CCS, Antonio Abril Abadín, reitera que a universidade pública é da sociedade, que a financia maioritariamente, e correspóndelle a responsabilidade de dotala de medios, “financeiros e de todo tipo”, para que poida “estar en condicións de facer fronte e dar resposta adecuada aos desafíos que expón un servizo público de educación superior neste mundo global, tecnolóxico e competitivo que nos tocou vivir”. Entre elas, “introducir as reformas necesarias” para evitar que a xeración de talento, investigación e competitividade se resinta.

O papel da Universidade é estratéxico

Abril Abadín desenvolve no seu artigo as 12 peticións que son imprescindibles para que a Universidade poida asumir e desenvolver o papel estratéxico como institución crave na formación do talento como capital humano que asegurará o futuro das nosas empresas e o noso benestar social.

Entre outros aspectos, destaca como primeiro punto, que “o talento do noso capital humano, e non este ou aquel sector da actividade económica, é o verdadeiro impulsor da economía e da xeración de emprego.” As empresas non son outra cousa que “a suma do talento agregado e ordenado dos seus traballadores e a produtividade e competitividade do conxunto das empresas é a medida real da situación económica dun país”.

O presidente do CCS insiste nas súas reflexións na obra ‘Aínda hai tempo. Paisaxes para despois da pandemia’ que a pandemia vírica que está a arrasar o mundo, e moi especialmente á sanidade e á economía españolas, “non pode afectar o talento das nosas persoas, que ten que ser a base da nosa recuperación”.

Comparte este artículo

Arquivos