Segunda edición de Talentos Inclusivos: 10 institutos e 14 solucións innovadoras

Segunda edición de Talentos Inclusivos: 10 institutos e 14 solucións innovadoras

A segunda edición de Talentos Inclusivos pon o punto e final a cinco meses de traballo dos 174 alumnos e alumnas dos 10 institutos de secundaria participantes coa presentación das solucións finais aos 14 retos tecnolóxicos expostos polos usuarios e usuarias de Aspace Coruña.

Un evento que terá lugar no salón de actos do edificio da Facultade de Socioloxía e da Facultade de Ciencias da Comunicación da Universidade da Coruña, situada no Campus de Elviña.

A colaboración estreita, a empatía, a concienciación social e a innovación foron, de novo, os protagonistas deste proxecto posto en marcha polo Centro de Investigación TIC ( CITIC) da Universidade da Coruña e a oenegué de atención á parálise cerebral Aspace Coruña, apoiados desde os seus inicios polo Consello Social da Universidade da Coruña, a Fundación Española para a Ciencia e a Tecnoloxía ( Fecyt), a Xunta de Galicia e o Concello da Coruña.

Multitudinaria segunda edición de Talentos Inclusivos

“O ano pasado falouse tanto de Talentos Inclusivos e a experiencia de alumnado e profesorado foi tan boa que o número de institutos de secundaria da provincia da Coruña que quixeron participar no programa incrementouse exponencialmente”, asegura Iria Robles, coordinadora do proxecto na área de Aspace xunto Rubén Carneiro.

Este ano foron tres os colexios que se incorporaron a Talentos Inclusivos: IES Agra do Orzán, IES Ramón Menéndez Pidal – Zalaeta e IES Rego dá Trabe. Os tres súmanse a IES Miraflores (Oleiros), IES Sofía Casanova (Ferrol), IES Terra de Trasancos (Narón), IES de Ortigueira, IES As Mariñas (Betanzos), IES David Buján de Cambre e o Colexio Calasanz PP. Escolapios (A Coruña). Do total do alumnado participante, o 36,9% son alumnas e os 63,1% alumnos que estudan actualmente 4º curso da ESO, 1º e 2º de Bacharelato.

Tras unha “choiva de ideas” realizada polos usuarios e usuarias de Aspace Coruña ao comezo desta segunda edición detectáronse unha serie de necesidades a abordar por parte dos institutos que derivaron nos 14 enmarcados en:

– Deseño de produtos de apoio e impresión 3D.

– Creación de dispositivos de acceso ao computador, móbil e sistemas de comunicación.

– Deseño de solucións de control da contorna doméstica.

– Xogos dirixidos á rehabilitación e ao lecer.

Proxectos destacados

Un dos proxectos máis avanzados e xa en probas foi o desenvolvido polo IES Miraflores que creou unha serie de ramplas portátiles en impresión 3D para que as cadeiras eléctricas poidan salvar os altos bordos nas zonas de recreo de Aspace.

Para que os usuarios e usuarias de Aspace poidan gañar en intimidade, un aspecto moi necesario para eles, no IES de Ortigueira traballaron na posta en marcha dun timbre inalámbrico que se situará nos baños e aseos e que se acciona mediante un pulsador de gran tamaño. O receptor do timbre ou o coidador atópase noutro espazo, polo que só achegaríanse cando se lle avise.

Outro dos proxectos máis novos é o de IES Rego dá Trabe inmerso no desenvolvemento dun mono fabricado cun téxtil intelixente enfocado aos nenos e nenas do centro educativo de Aspace para que asocien as partes de corpo. O mono dispón dun cableado e ao apuntar ou tocar unha parte do corpo emítese unha mensaxe mencionándoa.

O instituto Calasanz, pola súa banda, está a desenvolver un sistema de comunicación por Micro: bit que logra interactuar con Alexa orientado a aqueles usuarios e usuarias que non ten comunicación verbal nin demasiada motricidade. Este sistema permite unha maior autonomía e que teñan unha maior integración nas dinámicas do centro de día.

Todos eles, e outros 14, veranse e probarán na presentación de resultados desta segunda edición de Talentos Inclusivos.

Vocacións STEM e visibilizar a diversidade funcional

Un programa que está a cumprir os obxectivos polos cales se puxo en marcha: espertar vocacións tecnolóxicas entre estudantes de ensino secundario e bacharelato, e visibilizar a diversidade funcional. “Non todos temos a oportunidade de coñecer a persoas con parálise cerebral, visibilízase ao seu colectivo e, con iso, coñécese máis sobre a súa problemática”, asegura Iria Robles, que tamén destaca a enorme aprendizaxe común. “Hai moitas sinerxias, chegan a acordos entre eles e é enriquecedor”, engade.

Metas que se conseguen a través do traballo colaborativo con reunións periódicas entre o alumnado de secundaria e os usuarios e usuarias de Aspace Coruña. Todo iso baixo a coordinación e o asesoramento de máis dunha trintena de profesionais docentes, persoal investigador do CITIC, terapeutas ocupacionais, fisioterapeutas e logopedas da entidade sen ánimo de lucro.

Desde Aspace Coruña remarcan o valor de Talentos Inclusivos na mellora da calidade de vida dos usuarios e usuarias de Aspace a través da achega de solucións e adaptacións, pero tamén na concienciación nos máis novos, que son o futuro da nosa sociedade. “Sexa o que sexa o que estuden ou exerzan, que sempre teñan en conta como poden mellorar a calidade de vida das persoas con discapacidade”, asegura.

Comparte este artículo

Arquivos